Skip links

Prehrana pri hipotiroidizmu

BLOG_PP-hipo

Dandanes predstavlja uravnavanje telesne teže za mnogo ljudi velik problem. Ljudje, ki želijo izgubiti odvečno težo se srečujejo z mnogimi ovirami, ki ponavadi nimajo resnega zdravstvenega razloga, ampak so bolj osebne narave.

Kaj je hipotiroidizem?
Vendar pa nekateri ljudje trpijo za določeno boleznijo, ki lahko povzroča težave z odvečno težo, saj ima velik vpliv na presnovo in sicer je to obolenje ščitnice, natančneje hipotiroidizem, najpogosteje v obliki Hašimotove bolezeni.
Hipotiroidizem je bolezen pri kateri je zmanjšana proizvodnja ščitničnih hormonov.
Najpogosteje gre za avtoimuno vnetje kjer organizem izloča protitelesca, ki napadejo ščitnično tkivo.

Ljudje s to boleznijo imajo mnogokrat težave z uravnavanjem telesne teže ter drugimi simptomi kot so utrujenost, pomanjkanje energije, anemije ipd. Da bi se lažje spopadali s hipotiroidizmom je zato potrebno prilagoditi način prehranjevanja.

Prehrana pri hipotiroidizmu
Ker ščitnica vpliva na delovanje metabolizma in je pri hipotiroidozmu le to zmanjšano, je potrebno spodbuditi metabolizem k hitrejšemu delovanju. To lahko dosežemo z večkratnimi majhnimi uravnoteženimi obroki čez dan, idealno na 3-4 ure.

Uvesti je potrebno redno gibanje oziroma telovadbo saj pripomore k povečanem delovanju metabolizma, prav tako pa bo gibanje pomagalo pri izgubi odvečne telesne teže.

V prehrano je potrebno vključiti kvalitetne vire beljakovin kot so mastne ribe, še posebej lososa in skušo, meso in jajca, ogromno zelenjave in sadja, ki vsebujejo veliko vitaminov in mineralov in imajo antioksidativen učinek, ki organizem brani pred poškodbami prostih radikalov.

Priporočljivo je uvesti kompleksne ogljikove hidrate ter se izogniti glutenu, saj naj bi povzročal dodatne težave pri ljudeh z avtoimunimi vnetji. V prehrano vključite žita brez glutena kot so ajda, proso, kvinoja ipd.

Pri uživanju zelenjave se ne omejujte, vendar bodite pozorni na gitrogena živila, kot so: cvetača, brokoli in zelje, ohrovt, redkev in ostale kapusnice in križnice, katere lahko uživate, vendar jih je potrebno toplotno obdelati, da uničite gitrogeno komponento v teh živilih. Prav tako je priporočljivo zmerno uživati jagode in arašide.

Priporočljivo se je izogibati soli, zmerno uživati alkohol ter zmerno uživati kis v solati.
Ob vsem tem ne smemo pozabiti na zadosten vnos vode, priporočljiva količina je vsaj 2 litra na dan, še več pa med športno aktivnostjo. V primeru suma na hipotiroidizem pa se seveda obrnite na vašega osebnega zdravnika, ki bo postavil pravilno diagnozo in predpisal primerno terapijo.

Ob upoštevanju vseh nasvetov se boste tako lažje spopadali z hipotiroidizmom, seveda pa ne bo odveč zvrhana mera optimizma in dobre volje.